petak, 30. studenoga 2012.

1. Predstavljamo poslove - PEDAGOG

Pedagozi su stručnjaci koji se bave odgojem. Pedagozi mogu raditi u školama, vrtićima, domovima za nezbrinutu djecu, učeničkim domovima. Najveći broj pedagoga radi u školama, u kojima su oni osnovni stručni suradnici.

Pedagoginja naše škole je Katarina Kekez. Nakon završene gimnazije „Matija Mesić“ u Slavonskom Brodu, upisala je Filozofski fakultet u Zagrebu, četverogodišnji smjer pedagogije i povijesti umjetnosti. Kad je odslušala sva predavanja, položila sve zahtjevne ispite, te diplomirala u zvanje profesor pedagogije i povijesti umjetnostti, postala je kompetentna za posao školskog pedagoga.
Vrlo rado je primila našeg novinara Stjepana, te mu odgovorila na postavljena pitanja:

1.    Koja je uloga pedagoga u školi?
PEDAGOG JE STRUČNI SURADNIK U ŠKOLI. POSAO MU JE NEPOSREDNI ODGOJNO – OBRAZOVNI RAD S UČENICIMA (SAVJETODAVNI RAD S PROBLEMATIČNIM UČENICIMA, ODGOJNE RADIONICE, UPIS UČENIKA U PRVI RAZRED, PROFESIONALNA ORIJENTACIJA UČENIKA 8.IH RAZREDA), SAVJETODAVNI RAD S UČITELJIMA, KAO I RODITELJIMA, SUDJELOVANJE U ORGANIZACIJI RADA ŠKOLE, KULTURNE JAVNE DJELATNOSTI ŠKOLE, ORGANIZIRANJE I PROVOĐENJE ŠKOLSKIH PROJEKATA, ŠKOLSKOG PREVENTIVNOG PROGRAMA I DR.

2.    Koje su Vam odgovornosti?
ODGOVORNA SAM DA SPRIJEČIM NASTAJANJE BILO KOJEG OBLIKA NASILJA, AKO DO NASILJA DOĐE, DA GA NASTOJIM RIJEŠITI U KORIST UČENIKA, TE DA UČENIKE USMJERIMPREMA ISPRAVNOM PONAŠANJU.

3.    Volite li svoj posao?
VOLIM, JER VOLIM DJECU, A NAJVEĆI DIO MOGA POSLA JE USMJEREN PREMA RADU S DJECOM TJ. UČENICIMA.

4.    Što biste promijenili u našoj školi, po pitanju ponašanja učenika?
NAJVIŠE BIH PROMIJENILA SUKOBE MEĐU UČENICIMA, BILO DA SU ONI FIZIČKI ILI PSIHIČKI. NAJVIŠE MI SMETA ISKLJUČIVANJE I IZOLIRANJE POJEDINIH UČENIKA IZ DRUŠTVA. TAKOĐER BIH VOLJELA DA SE UČENICI PRISTOJNIJE PONAŠAJU NA NASTAVI I DA POŠTUJU UČITELJE, ALI I JEDNI DRUGE.


5.    Kojom biste ocjenom, od 1 do 5, ocijenili ponašanje učenika naše škole?
NA LJESTVICI OD 1 DO 5 UČENIKE NAŠE ŠKOLE OCIJENILA BIH OCJENOM DOBAR (3). POSTOJI NEKOLIKO POJEDINACA LOŠEG PONAŠANJA, A ČESTO SE I DOBRI UČENICI, ZBOG PRIHVAĆANJA MEĐU VRŠNJACIMA, POVODE UPRAVO ZA TIM LOŠIMA. POTREBNO JE RADITI NA JOŠ NEKIM ODGOJNIM VRIJEDNOSTIMA I MEĐUSOBNOM PRIHVAĆANJU UČENIKA, DA BI UČENICI DOŠLI DO OCJENE ODLIČAN (5).

6.    Je li ponekad teško biti pedagoginja?
(UZDAH) DA, JE U ODREĐENIM SITUACIJAMA, JER PEDAGOG SUDJELUJE U CJELOKUPNOM ŽIVOTU ŠKOLE. NAJTEŽE MI JE KAD VIDIM DA NEKIM UČENICIMA NE MOGU POMOĆI PRI RJEŠAVANJU NJIHOVIH PROBLEMA, UNATOČ ULOŽENOM VELIKOM TRUDU.

7.    Što smatrate svojim najvećim uspjehom, otkako radite kao pedagoginja u našoj školi?
VELIKIM USPJEHOM SMATRAM TO ŠTO SMO USPJEŠNO PROŠLI KROZ UNICEF-OV PROJEKT „ZA SIGURNO I POTICAJNO OKRUŽENJE U ŠKOLAMA“, KOJI SE SASTOJI OD 7 KORAKA. KAO NAGRADU ZA ULOŽENI TRUD I RAD ŠKOLA I UČENICI DOBILI SU PLAKETU KOJA NAS OBILJEŽAVA KAO „ŠKOLU BEZ NASILJA“. MEĐUTIM, I U TOM PODRUČJU POTREBNO JE JOŠ RADITI. TAKOĐER SAM PONOSNA NA SVE UČENIKE ŠKOLE KOJI SU TIJEKOM PROŠLE ŠKOLSKE GODINE SKUPILI ZNAČAJNA FINANCIJSKA SREDSTVA ZA UNICEF-OV PROJEKT „ŠKOLE UA AFRIKU“, TE TIME OMOGUĆILI IZGRADNJU ŠKOLA U ETIOPIJI.

8.    Što smatrate svojim neuspjehom, otkako ste zaposleni u našoj školi?
VELIKI NEUSPJEH OPĆENITO CIJELE ŠKOLE JE LOŠE ZNANJE UČENIKA TJ. NERAD KOD KUĆE I NEDOVOLJNO UČENJA. TO POKAZUJE I POTVRĐUJE VELIKI BROJ NEGATIVNIH OCJENA.

9.    Koja je Vaša poruka učenicima naše škole?
POZNATA POSLOVICA KAŽE: „OD KOLIJEVKE, PA DO GROBA, NAJLJEPŠE JE ĐAČKO DOBA!“, PA ZATO, DRAGI UČENICI, UŽIVAJTE U NJEMU ŠTO VIŠE MOŽETE!


Nema komentara:

Objavi komentar