srijeda, 7. studenoga 2018.

RUJAN 2018.

Riječ za pozdrav

Poštovani čitatelji i gledatelji,
s velikim veseljem pozdravljam Vas na početku još jedne godine izdavanja "Bebrinskog vjesnika". 
Ovo je 7. godina izdavanja, a od davnog rujna 2012. godine objavljeno je
34 broja "Vjesnika" koja se sastoje od 444 posta (objave) s preko 500 članaka i 2000 fotografija. 
Naš "Vjesnik" pregledan je tijekom svih ovih godina 61 006 puta (HVALA VAM NA TOME!!), a preko internetskih preglednika otvorili su ga gledatelji i čitatelji iz Republike Hrvatske, Sjedinjenih Američkih država, Rusije, Bosne i Hercegovine, Njemačke, Ukrajine, Francuske, Srbije i Poljske, te drugih zemalja. 
Napominjem da ove brojke i navedeni podaci nisu izmišljeni, jer servis "Google Blogger" preko kojega objavljujem "Vjesnik" u svakom trenu bilježi otvaranja i preglede. 

Ove godine "Vjesnik" će biti u malo drugačijem izdanju, za koje se nadam da će Vam se svidjeti - jedna objava obuhvatit će događanja u školi tijekom jednog mjeseca. Svaki članak biti će popraćen fotografijama, a neki i videozapisima ili animacijama. Nadam se da ćemo biti jednako (ako ne i više) zanimljivi, kao što smo bili i prijašnjih godina.
Pratite nas i slobodno se javite, ako imate bilo kakvih prijedloga ili komentara. 

Unaprijed Zahvalna
glavna urednica
Irena Katinić


1. Blagoslov učenika za početak školske godine

Ujutro 3. rujna, kada su se svi učenici od 5. do 8. razreda okupili u holu škole, posjetili su na velečasni Marijan iz župe Bebrina i velečasni Ivan iz župe Šumeće, pa su blagoslovili učenike i poželjeli im uspjeh u godini koja je pred nama.

2. Predstavljamo nove učitelje 

- Marta Mlinarić
- Valentina Tekić
- Tanja Ramljak


1. Možete li nam se malo predstaviti?

Marta: Zovem se Marta Mlinarić i živim u Garčinu. Osnovnu školu završila sam u Garčinu i nakon nje pohađala sam opću gimnaziju u Slavonskom Brodu. Nakon srednje škole, upisala sam se na Odjel za matematiku Sveučilišta u Osijeku i prošle godine diplomirala te stekla naziv magistre edukacije matematike i informatike. Udana sam za supruga Stjepana, te imamo psa po imenu Kira. U slobodno vrijeme bavim se folklorom i rukometom.

Valentina: Zovem se Valentina Tekić. Živim u Slobodnici, udana sam i imam jednu kćer. Osnovnu školu završila sam u Sibinju, a opću gimnaziju u Slavonskom Brodu. Godine 2001. sam završila Filozofski fakultet DI u Zagrebu te sam profesorica filozofije i religijske kulture, a 2017. godine sam diplomirala knjižničarstvo na Odjelu za kulturologiju Sveučilišta u Osijeku. Trenutno radim u vašoj školskoj knjižnici, odnosno vaša sam knjižničarka dok se knjižničarka Ines ne vrati sa bolovanja. U slobodno vrijeme rado plešem, osobito folklor, ali i društvene plesove, volim glazbu i, naravno, volim čitati.

Tanja: Moje ime je Tanja Ramljak i iz Banovaca sam. Diplomirala sam prije godinu dana  na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku na dislociranom studiju u Slavonskome Brodu i stekla zvanje učiteljice razredne nastave. Trenutno sam na stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa te sada predajem Likovnu kulturu u predmetnoj nastavi. Jako sam sretna što sam dobila tu priliku i uživam u nastavi dajući sve od sebe. U slobodno vrijeme volim čitati, rekreirati se na različite načine (biciklizam, rolanje, šetnja) te se bavim i ručnim radom (heklanje). 


2. Koliko godina radite u prosvjeti, a koliko od toga u našoj školi?

Marta:U prosvjeti radim koliko i u vašoj školi. Uskoro će biti 1 godina.

Valentina: U prosvjeti radim dvanaest godina, od toga sam oko devet godina u vašoj školi.


Tanja: Ovo mi je prvo radno mjesto, a u ovoj sam školi godinu dana.

3. Volite li posao koji radite?

Marta: Naravno da volim. Oduvijek sam željela biti učiteljica i na kraju mi se ta želja ispunila.

Valentina: Jako volim rad u prosvjeti, veseli me rad s učenicima.


Tanja: Da, uživam u svom poslu.

4. Što biste izdvojili kao najlakši, a što kao najteži dio posla? 

Marta: Najlakši dio posla je rad u razredu i s učenicima, dok je najteži dio posla dokumentacija koju u pozadini moramo obavljati mi svi učitelji.

Valentina: Meni je najlakši dio posla posudba knjiga, ali najdraži dio posla mi je odlazak u razred na nastavu iz medijske kulture, iako se za to moram dobro i temeljito pripremiti.
Mogla bih reći da mi je najteži, odnosno, možda najtužniji dio posla kada mi učenik na kraju mjeseca vrati knjigu i kaže da ju nije ni otvorio. To jest, najteže je zainteresirati učenike za čitanje knjiga. Učenici nisu svjesni koliko im čitanje može olakšati život; čitanje razvija maštu, potiče kreativnost, poboljšava pamćenje, poboljšava koncentraciju, razvija kritičko mišljenje, poboljšava izražavanje, usmeno i pismeno, i još mnogo drugih korisnih stvari. Općenito, ljudi koji čitaju uspješniji su.


Tanja: Kao prednost bih izdvojila to što smo u nastavi slobodni kreirati sate po vlastitim zamislima, a kao malo teži dio posla je administracija.

5. Jeste li zadovoljni uvjetima rada u ovoj školi?

Marta: Uvijek može biti bolje. Škola je opremljena sa raznom tehnikom, neka je u potpunosti ispravna, neka nije. Možda nam je najveći problem internetska veza koja nije uvijek najbolja. Ali sve osnovne uvjete za rad imamo.

Valentina: Vrlo sam zadovoljna uvjetima rada u ovoj školi. Vidim da imate dosta novih naslova i knjiga u knjižnici, a i u planu je nabava još novih knjiga. To me veseli.


Tanja: Zadovoljna sam.

6. Kako rješavate probleme koji se pojave u razredu?

Marta: Probleme rješavam uvijek razgovorom. Naravno, nekada treba i povisiti glas, ali ako smo razumni, sve se može riješiti.

Valentina: Dok sam radila u razredu susretala sam se sa određenim problemima, ali to sam uvijek nastojala riješiti razgovorom, dogovorom, pregovaranjem, nagovaranjem i mnogim sličnim metodama. 


Tanja: Za svaki problem je rješenje razgovor i zajednički pronalazak rješenja.

7. Smatrate li sebe strogom nastavnicom?

Marta: Ne, mislim da sam daleko od stroge nastavnice. Zapravo se držim pravila po kojima radim, ako učenici to prekrše znaju da ih slijedi kazna. Puno strogoće tu nema.

Valentina: Smatram da sam srednje stroga, ni prestroga, ni preblaga.


Tanja: Ne smatram.

8. Surađujete li dobro s ostalim nastavnicima i pomažete li si međusobno?

Marta: Surađujemo. Uvijek je bitno nekome pomoći, jer će jednom i vama trebati pomoć, pa ćete tu pomoć i dobiti. Mlađi kolege pomažu starijim kolegama oko tehnologije, ali zato stariji kolege svojim iskustvom savjetuju mlađe. 

Valentina: Već godinama radim u ovom kolektivu i poprilično dobro poznajem gotovo sve članove kolektiva i mislim da imamo odličnu suradnju. Pomažemo si i surađujemo gdje, kada i kako možemo.


Tanja: Kolege nastavnici su takvi da su uvijek spremni na suradnju i znam da će mi uvijek svi pomoći kada nešto trebam. Uvijek si međusobno pomažemo.

9. Da ste Vi ravnateljica što biste promijenili u našoj školi?

Marta: Postoji li veto na pitanje? Trenutno, mislim da ne bih ništa mijenjala. Da imamo mogućnosti i veću školu htjela bi da nastava bude kabinetska tj. da svaki predmet ima svoju učionicu.

Valentina: Bilo bi dobro da je knjižnica u prizemlju gdje bi bila bliže učenicima i nastavnicima i da se ne mora prolaziti kroz 6b razred kada idete u knjižnicu, ali razumijem da su uvjeti rada takvi i da je to trenutno nemoguće, ali možda nekada u budućnosti.. I voljela bih da je knjižnica veća , da ima prostora za održavanje nastave u knjižnici i da ima više knjiga, naravno, i lektirnih i koje nisu za lektiru.

Tanja: Ne bih ništa mijenjala, jer mi se sve čini u redu!

10. Koja je Vaša poruka učenicima? 

Marta: Slušajte na satu i pratite gradivo redovito. Trebat će vam nekad u životu, a poslije će vam biti žao što niste slušali i učili na vrijeme. 

Valentina: Čitajte knjige i stalno učite! To će vam pomoći da izrastete i razvijete se u vrhunske ljude. Istina je da je svatko od vas jedinstven i neponovljiv, na ovome svijetu ne postoji više nitko kao što si ti, ni sada, ni u prošlosti, ni u budućnosti. Ono što je tvoja zadaća u svijetu, nitko drugi ne može učiniti umjesto tebe. Zato se potrudite da ispunite svoju zadaću na najbolji mogući način. Što god da odabereš u životu, potrudi se da u tome budeš vrhunski: bilo da si mehaničar, domaćica, doktor, zavarivač, majka, nastavnica, otac, instalater, brat, sestra – teži tome da budeš vrhunski i najbolji! A knjige i učenje će ti u tome pomoći.

Tanja: Učite jer znanje je moć.

3. Zelena čistka

S početkom nove školske godine, vrijedne ruke  naših malih volontera uhvatile su se posla. 🌲🌳🌺🌸👧👨
Organizirana je volonterska akcija pod nazivom "Zelena čistka"u kojoj su učenici, pod vodstvom učiteljice Sanje, očistili okoliš škole i postavili komposter za ekološko zbrinjavanje biootpada. 
članak napisala Sanja Kokanović

4. Pokazna vježba evakuacije i spašavanja

Dana 28.9.2018. u našoj se školi održala pokazna vježba "Evakuacije i spašavanja učenika i djelatnika osnovne škole "Antun Matija Reljković", Bebrina - 2018.u organizaciji Državne uprave za zaštitu i spašavanje, područnog ureda za zaštitu i spašavanje, Slavonski Brod.
Cilj ove vježbe je provjera osposobljenosti djelatnika i učenika škole za provođenje aktivnosti evakuacije i spašavanja osoba iz zgrade škole u slučaju požara.
Nakon rasporeda svih sudionika vježbe na početne pozicije, vježba je mogla započeti. Dan je nalog za uzbunu, pozvana je služba ŽC 112, simulirano je isključenje vode, struje i plina, a učenici su, po unaprijed dogovorenom rasporedu, izašli na prednja vrata škole, na prednje parkiralište, koje je bilo zborno mjesto. Učenici su prebrojani, pri čemu je zaključeno da su tri učenika ostala unutar školske zgrade, pa su pripadnici DVD-a Bebrina simulirali pronalazak i izvlačenje "ozlijeđenih" učenika. Druga ekipa DVD-a Bebrina simulirala je gašenje požara u kotlovnici. Hrvatski crveni križ preuzeo je ozlijeđene učenike i pružio im prvu pomoć.
Po završetku svih predviđenih situacija, na igralištu je prezentiran rad svih žurnih službi, koji su učenici sa zanimanjem popratili, te postavili još mnoštvo pitanja.


Zahvaljujemo Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje, područnom uredu za zaštitu i spašavanje, Slavonski Brod, što su organizirali i omogućili održavanje ove vježbe.


5. Rujan u PŠ Kuti

Početak školske godine donio je nove obveze, ali i nove avanture, nove projekte i nove spoznaje.
 

U rujnu smo zajednički proveli pripreme i osmislili aktivnosti za projekte koji nam nam slijede u ovoj nastavnoj godini. Dječji tjedan (1. -7. listopada) obilježili smo onim što djecu najviše veseli, a to je igra. U svaki nastavni sat uveli smo kratku igricu. Bilo je tu igri imitacije, stvaranja buke, utrkivanja, igri riječima, pantomime, plesa... svega što bi nas podsjetilo kako je lijepo biti dijete.
članak napisala Dragica Vukojević Dokuzović

6. Pitali smo petašiće

Ove školske godine stiglo nam je 48 učenika 5. razreda. Svi jako vole školu, svi su jako znatiželjni i brbljavi. Stoga smo im postavili nekoliko kratkih pitanja, tek toliko da provjerimo kako su se snašli:
1. Kako vam se sviđa ovdje u školi?
Odgovori: super, odlično, sviđa mi se, baš je lijepo, sviđa mi se što ima puno učenika, nastavnika, sviđa mi se što imamo kuhinju svaki dan...

2. Je li ti dolazak u 5. razred po ičemu bio strašan?
Odgovori: bio mi je malo strašan samo prvi dan jer je svaki sat dolazio neki novi učitelj i svi su mi se činili jako strogi, ne, ništa mi nije bilo strašno, nije mi bilo strašno jer imam stariju sestru koja je ovdje u školi i ona mi je sve ispričala, ništa mi nije bilo strašno, jer sam jedva čakao da krenem ovdje u školu...

3. Što ti se najviše sviđa kod nas u školi?
Odgovori: najviše mi se sviđa kad zvoni za odmor, najviše mi se sviđa što je nastava samo ujutro, sviđa mi se informatička učionica, sviđaju mi se oslikani zidovi, novi prijatelji, novi predmeti, jako mi se sviđa dvorana, sviđa mi se što nas je puno u razredu, najviše mi se sviđaju cure...

4. Što ti se ne sviđa kod nas u školi?
Odgovori: ne sviđa mi se što ima puno predmeta, što imamo razmještaj sjedenja u učionici, ne sviđa mi se što ponedjeljkom ostajem 7. sati u školi, ne sviđa mi se neka hrana u kuhinji, ne sviđa mi se kada neki nastavnik galami na sve nas, a nismo svi krivi...

5. Koji ti je najbolji predmet i zašto?
Odgovori: geografija, povijest, jer je zanimljiva, matematika, jer ju volim, informatika, jer je gradivo zanimljivo, likovni, jer je lagan, tjelesni, jer smo u dvorani...

6. Koji ti je predmet najmanje drag i zašto?
Odgovori: matematika, jer ima jako puno zadataka, hrvatski, jer ima puno gradiva, glazbeni, jer ne znam i ne volim pjevati, likovni, jer ružno crtam...

Nema komentara:

Objavi komentar